banner

banner

fredag, november 27, 2015

Black Friday eller julmys

Alla som inte har levt under en sten den sista veckan vet att man nu ordnar "Black Friday" i många butiker. Reklamblad, annonser... det måste vara sjuhelsikes lönsamt då man kan sätta så mycket pengar på reklam. Och det är det ju... folk som står i kö hela dagen för att inte missa ett erbjudande. En rea sådär lagom före jul, då alla ändå har tagit på sig spenderarbyxorna.

Det är nog inget som skulle få mig in i en av dedär butikerna idag. Fy tusan vad jag hatar fullsmockade butiker och köphets. Usch usch! Det är en skild sak utifall man länge tänkt köpa en produkt men velat eftersom priset har varit högt, och så finns den där produkten plötsligt till specialpris pga rean... men att bara åka pga att man blivit ditlockad av alla stora prisskyltar och annat känns knäppt. Jag värderar min tid och mitt personliga utrymme mer än någon random produkt jag inte egentligen behöver.

Nej, ikväll blir det nog julmys för hela slanten. Mina föräldrar är påväg hit för att hälsa på och borde vara framme någon gång på kvällskvisten. Tänkte sätta upp alla juleljus, spela julsånger och kanske dricka lite varm glögg. Trängs ni i butikerna bara, så njuter jag hemma i soffan sålänge.

I morgon blir det dessutom julkonsert i Göteborg. Peter Jöbacks julskiva har länge varit en favorit, och att se honom live med just de sångerna är ju nästan för bra för att vara sant. Mys!



Inga kommentarer: